کدهای جاوا وبلاگ




 مخصوص اون دسته از دوستانی که می گن گوشی جی ال ایکس چینیه - GLX MOBILE
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخصوص اون دسته از دوستانی که می گن گوشی جی ال ایکس چینیه

در این برنامه گروه های خبری بخش های مختلف کارخانه را بازدید کردند که گزارش تصویری آن در ادامه قابل مشاهده است :
اولین سالن برای ساخت قاب گوشی های تلفن همراه در نظر گرفته شده است.در این سالن قاب های پلاستیکی با مواد دریافتی از پتروشیمی و قاب های فلزی ساخته می شوند.همچنین صفحه کلید گوشی های ساده نیز در این سالن طراحی و ساخته می شوند.

glx2دستگاه های سازنده قاب های پلاستیکی

glx3دستگاه سازنده قاب های فلزی

glx4قاب‌های تولید شده

glx5glx6ساخت صفحه کلید تلفن های همراه

قاب های ساخته شده در ادامه به سالن رنگ آمیزی می روند و بر اساس رنگ بندی های موجود توسط ربات رنگ آمیزی می شوند و پس از خشک شدن در دستگاه مخصوص ، توسط پرسنل کنترل کیفیت بازرسی می شوند و پس از تایید رنگ UV روی آن ها زده می شود تا هم براق شوند و قابلیت ضد خش پیدا کنند.

glx7کنترل کیفیت رنگ قاب

glx8دستگاه خشک کننده رنگ

glx9کنترل قاب پس از خشک شدن رنگ

glx10دستگاه UV

کار تولید پس از ساخت قاب در سالن SMT ادامه پیدا می کند که حساس ترین بخش کارخانه است.در این بخش برد اصلی گوشی ساخته شده و قطعات مهم پردازشگر ، رم و رام روی آن نصب می شوند.طراحی برد توسط دستگاه های ویژه انجام می شود و پس از نصب قطعات روی آن توسط دستگاه کنترل کیفیت بازرسی می شود و نرم افزار اولیه روی رام گوشی نصب می گردد.این بخش توسط کارشناسان حوزه الکترونیک اداره می شود.

glx11glx12دستگاه طراح برد اصلی

glx14نصب پردازشگر ، رم و رام و سایر قطعات الکترونیکی روی برد اصلی
glx15دستگاه کنترل کیفیت برد اصلی

glx16نصب نرم افزار اولیه

قسمت آخر تولید در سالن مونتاژ انجام می شود.کارخانه دارای دو سالن مونتاژ است که هر سالن دارای هشت خط تولید است و در هر خط تولید 40 نفر مشغول کار هستند.در سالن مونتاژ قطعات جانبی شامل نمایشگر ، دوربین ، جی پی اس ، حسگرهای ارتباطی و سنسورهایی مانند ژیرسکوپ ، سنسور تشخیص حرکت ، سنسور تشخیص نور و … روی برد اصلی نصب می شوند.

glx17glx18سالن مونتاژ

glx19glx20glx21نصب قطعات جانبی روی برد اصلی

پس از نصب قطعات جانبی سیستم عامل اصلی روی گوشی نصب می شود ، پس از نصب سیستم عامل گوشی دارای سریال می شود تا بتواند در شبکه های تلفن همراه کار کند.پس از تعریف سریال ، موبایل برای کنترل کیفیت بررسی می شود و سپس همراه با لوازم جانبی در جعبه های مخصوص قرار می گیرد.

glx22glx23تعریف سریال

glx24کنترل کیفیت

glx25بسته بندی

گوشی تولید شده در نهایت به مقاصد فروش رفته تا به دست مشتریان برسد.این کارخانه ظرفیت تولید 5000 تلفن همراه در روز را دارد و 1200 فرصت شغلی را ایجاد کرده و طرح توسعه آن نیز در دست اقدام است.

glx26




تاریخ : چهارشنبه 94/6/25 | 7:33 عصر | نویسنده : سینا | نظر

  • paper | شوم | پارک ایران